HÅR TIPS!


Så nu är jag hemma! gjorde aldrig tidinställt, pga av att jag inte hann, hade så mycket att göra osv. Och jag åkte iväg tidigt igår morse, så jag hann aldrig då heller. Förlåt! 
Nu kör vi på lite hår tips, och sedan ett inlägg om smycken. Låter det bra? :) 

För att inte få så slitet hår
Det är ganska enkelt faktiskt, det ända du behöver göra är att inte duscha ditt hår så ofta. Kanske mer 1-3 gånger i veckan beroendes hur fett det är. Men försök att inte duscha för ofta, det sliter väldigt mycket på håret. 
Och när du väl plattar det, använd värmeskydd, det är rikgit bra att använda innan du plattar ditt hår! 

När ditt hår är fett, finns det andra grejer du kan göra istället för att duscha t.ex. : 
Ta potatismjöl i håret, (har själv gjort det, så vet att det funkar) 
eller 
använd torr shampoo. 




När du duschar använd inte för mycket schampoo, det sliter mycket på håret. Ta ba en liten klick. 
Och efter du duschat är det alltid bra att skölja ditt hår med kallt vatten. 

Ett schampo & balsam jag tipsar är verkligen Garnier Fructis shampoo.


Finns en massa olika 
, i olika lukter/smaker osv till olika hårtyper. Tog bara första bästa bild på google. För att visa er på ett ungefär hur schampoot & balsamet ser ut. Dessa två luktar otroligt gott verkligen, och är verkligen mina favoriter. Gör ditt hår lent & fint. Och du får en volym som håller upp till 48 timmar, riktigt bra! 
Och ditt hår luktar sjukt gott. :) 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloggenomswag.blogg.se

Denna blogg drivs av en tjej som är galen i shopping. Gillar allt i från kläder till smink, från smink till smycken osv. I denna blogg kommer jag att BARA om smycken,smink,kläder och saker runt om kring det. Ni förstår nog vad jag menar! SWAAAAAAAAAG ♥

RSS 2.0